بیوگرافیستان

جستجو

لینک دوستان

امکانات

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





امارگیر حرفه ای سایت

موضوع : <-CategoryName-> بیوگرافی محسن چاووشی

محسن چاووشی حسینی  ، هشتم مرداد ماه ۱۳۵۸ در خرمشهر متولد شد  . کودکی او برابر با آغاز جنگ تحمیلی بود ؛ روزهایی که دوست ندارد به آنها فکر کند یا درباره شان حرف بزند . بعد از اشغال خرمشهر ، خانواده ی او به شهرهای مختلف مهاجرت کردند . کرمانشاه ، مشهد ، کرج و نهایتا تهران . او علاقه ی زیادی به درس نداشت و با گرفتن دیپلم حسابداری تحصیلات را رها کرده ، فعالیت هایش را در زمینه ی موسیقی آغاز نمود . از دوران اولیه ی کارهایش چندان صحبت نمی کند و تنها می شود گفت در مشهد دوستانی داشت که آنها نیز به موسیقی علاقه مند بودند و شاید فعالیت های مشترکی هم انجام داده باشند . پس از آن به سربازی رفت و با حسین صفا ، ترانه سرای آهنگهایش آشنا شد  . آشنایی او با امیر ارجینی ، دیگر ترانه سرای ثابتش ، کمی بعد از آن شکل گرفت و نهایتا به یک گروه سه نفره هم فکر و هم احساس انجامید  .

پخش اولین آلبوم و تلاش برای گرفتن مجوز

زمستان ۸۳ اولین آلبوم چاووشی به نام « نفرین » ، به صورت غیر مجاز واراد بازار موسیقی شد . در پخش های اولیه ، نفرین به عنوان آلبوم جدید « مجتبی کبیری » و یا « سیاوش قمیشی » عرضه شد و به جز پخش غیر مجاز ، مشکل دیگری برای چاووشی آفرید .

از آنجا تلاش تواما او برای اخذ مجوز و شناساندن خود شروع شد .
با پخش آلبوم دوم ( « خودکشی ممنوع » ) او توانست خودش را به مخاطبان بشناساند ، اما پخش کارهای بدون مجوزش تا مهر ماه ۸۷ ادامه داشت و نهایتا پرونده ی مجوز با پخش آلبوم پنجم ، یعنی « یه شاخه نیلوفر » بسته شد . در این بازه ی چهار ساله ، چهار آلبوم و تعداد زیادی تک آهنگ از کارهای او پخش شدند .
چاووشی معتقد است آهنگهایش به صورت دزدی و یا بر اثر اشتباه و سو استفاده و گاهی هم خیانت پخش شده اند ، اما عده ای همچون مدیران سایتهای پخش موسیقی ، برخی دوستان و همکاران سابق و حتی عده ای از طرفداران معتقدند این کارها با موافقت و خواست خود او انجام می ‘گرفته  . با این حال این چاووشی بود که دو سال تمام سکوت کرد تا نهایتا بتواند به خواسته اش برسد . و گذشته از آن همیشه گفت قصد ندارد سرزمین مادری اش را ترک کند .

آلبوم ها

نفرین
« نفرین » یا « کفترچاهی » قرار بود تحت عنوان « عاقبت عشق » و با مجوز ارشاد پخش شود . اما این اتفاق نیفتاد و زمستان ۸۳ این آلبوم به بازار زیرزمینی راه پیدا کرد . چاووشی که می دید کار از کار گذشته و آهنگ هایش با کیفیت پایین دست به دست می شود ، خودش اقدام به پخش با کیفیت کار کرد . این آلبوم شامل ۸ قطعه است .

خودکشی ممنوع
دومین آلبوم ، تابستان ۸۴ پخش شد و مقبولیت نسبی یافت . این آلبوم شامل ۱۰ قطعه است و حامد هاکان و محسن یگانه به عنوان همخوان چاووشی را همراهی می کنند . با خودکشی ممنوع ، این سه نفر به شهرتی نسبی رسیدند و طرفداران خودشان را پیدا کردند .

لنگه کفش
سومین آلبوم چاووشی همراه با تعدادی از تک آهنگ هایش ، زمستان ۸۴ پخش شد . این آلبوم به صورت رسمی دارای ۷ قطعه است که در پخش های مختلف تعداد قطعات به ۱۱ هم رسیده .

متاسفم
چهارمین آلبوم ، تابستان ۸۵ پخش شد و اولین آلبومی بود که با کاور ، در فروشگاه های موسیقی به فروش رسید . این آلبوم دارای ۹ قطعه است . فرزاد فرزین ، محمد جاسمی ، محسن یگانه ، اردشیر عزیزدوست ، عابد بسطامی و … از همخوان های محسن در این آلبوم هستند .

یه شاخه نیلوفر
یه شاخه نیلوفر ، پنجمین آلبوم رسمی و اولین آلبوم مجوز دار محسن چاووشی ، پاییز ۸۷ و در ۱۲ قطعه پخش شد . نخستین آلبوم مجاز چاووشی اگر چه به آمار فروش بالایی دست یافت و پرفروشترین آلبوم سال شد ، اما بر خلاف پیش بینی ها نتوانست رکورد فروش موسیقی پاپ را تغییر دهد و واکنش های متفاوتی را برانگیخت .

از نظر سبک ، تمامی آلبوم های چاووشی پاپ به حساب می آیند و بخش اعظم کارها را ، قطعات ترنس و اسلو-راک تشکیل می دهد . همچنین دو آلبوم آخر شامل چند قطعه تلفیقی هستند .

تک آهنگ ها

به جز کارهای آلبومی ، تعداد زیادی تک آهنگ از کارهای چاووشی پخش شده است . بعضی از این تک آهنگ ها نسخه های دیگری از کارهای قبلی هستند ، برخی از آنها برای خوانندگان دیگر ساخته شده اند و تعدادی از آنها نیز کارهای مناسبتی یا آهنگ هایی هستند که در هیچ آلبوم خاصی قرار ندارند .

کارهای پخش نشده و آماده پخش

به جز آلبومی که با نام « من خودم سیزدهم »‌ یا « من خود آن سیزدهم » شناخته می شود 7 ، و آلبوم ترانه های سنتوری 8 ، چاووشی آلبومی آماده کرد  که در تاریخ مهر ماه ۸۸ پخش شد . تعدادی از کارهای قدیمی او هم هستند که هنوز پخش نشده اند و شاید هیچ گاه پخش نشوند . عمده ی این کارها در اختیار خود چاووشی هستند . برخی از کارها هم پخش شده اند اما با کیفیت مطلوب در اختیار مخاطبان قرار نگرفته اند . قسمت دیگری از کارها هم هستند که صحبت ها و شایعاتی از آنها به میان آمده اما درستی یا نادرستی این شایعات مشخص نیست . و در نهایت دسته ی آخر کارهای چند ورژنی هستند که با پخش نسخه های جدیدشان ، دیگر نسخه یا نسخه های قدیمی تر پخش نمی شوند .

سنتوری

خبر آهنگسازی و خوانندگی چاووشی در فیلم جدید داریوش مهرجویی ، زمستان ۸۴ پخش شد . اگر چه « سنتوری » موفق به اکران نشد ، اما نمایش آن در جشنواره ی فیلم فجر ۸۵ و پخش DVD اش در روزهای پایانی سال ۸۶ ، باعث شنیده شدن کارهای او شد و محبوبیت زیادی برایش پدید آورد . منتقدان سینمایی یکی از مهم ترین و در مواردی تنها ویژگی مثبت سنتوری را آهنگ های چاووشی دانستند و عده ی زیادی از طرفداران ، از همان زمان دلباخته ی او شدند ! سنتوری در چند جشنواره ی خارجی موفقیت هایی کسب کرد که یکی از آنها مستقیما مربوط به موسیقی فیلم بود 9 . سنتوری نقطه ی عطفی در کارهای چاووشی به حساب می آید و یکی از خاطره انگیز ترین دوره های کاری وی تا به امروز است .

 

سینما ، رادیو ، تلویزیون ، ویدئو

تا قبل از مجاز شدن چاووشی ، تصور می شد امکان پخش آثارش از صدا و سیما وجود ندارد ، اما آهنگهای « امام رضا » و « فلسطین » از ساخته های او ، به مناسبتهای مختلف از تلویزیون پخش شد . و البته به دفعات ، بخش های بی کلام آهنگهایش در برنامه های مختلف مورد استفاده قرار گرفت 10 . تصور دیگر این بود که اگر امکان پخش آثارش فراهم است ، او خود به خود مجاز می شود ( گمانی که در رابطه با سنتوری هم وجود داشت ) ، اما این اتفاق نیفتاد . در زمستان ۸۵ فیلم سینمایی حفره با آهنگسازی او از شبکه دو سیما پخش شد و این برای اولین بار بود که نامش در یک رسانه ی رسمی دیده می شد . علاوه بر آن ، در برنامه هایی مثل « شب شیشه ای » و « مثلث » از او نام برده شد 11 . پخش قسمت های بی کلام آهنگ های چاووشی بعد از اخذ مجوز نیز ادامه یافت 12 . او پیش از مجاز شدن مصاحبه ی کوتاهی هم با رادیو جوان انجام داد و در آن از وضعیت موسیقی انتقاد کرد . در بعضی فیلم های سینمایی و سریال ها به هجو آهنگ های او پرداخته اند که نشان دهنده ی فراگیری و محبوبیت آثارش است 13 .
همچنین در ویدئو کلیپ « پشت صحنه » ، قسمتی که مربوط به خواندن چاووشی است ، یک سایه دیده می شود . اما این سایه ، سایه ی او نیست چرا که حاضر به شرکت در این کلیپ نشد . در روزهای آغازین فعالیت او کار ، فردی به نام میثم محمودی دست به ساخت کلیپ هایی بر روی آهنگ او زد و این کلیپها به عنوان ویدئو کلیپهای چاووشی به بازار آمد 14 . با توجه به اینکه آن روزها عکس قابل اطمینانی از او پخش نشده بود ، عده ای باور کردند آن شخص چاووشی واقعی است . بعده ها این قضیه به صورت دوستانه حل شد . همچنین فرد دیگری اقدام به ساخت ویدئویی این چنینی کرد که همه گیر نشد . کلیپی نیز بر روی آهنگ خودکشی ممنوع ساخته شد و بین موبایل ها رواج پیدا کرد . از ابتدا تا امروز هم فلش کلیپ های زیادی برای کارهای او توسط هواداران ساخته شده است . فردی به نام حامد قانعی نیز اقدام به ساخت ویدیو کلیپ هایی برای آهنگ های نفس بریده و خیانت کرد . این کارها در اینترنت به مقبولیت نسبی دست یافتند و یکی از آنها از شبکه ای ماهواره ای پخش شد . گفتنی است پیش از پخش آلبوم یه شاخه نیلوفر ، تیزر این آلبوم از LCD پاساژ های تهران و برخی تلویزیون های تبلیغاتی نمایش داده شد . در سال ۸۵ قرار بود مسابقه ای تلویزیونی با داوری او و چند خواننده و آهنگساز دیگر و به تهیه کنندگی فرهنگ ملک و کیوان ملک مطیعی ، به نام حضور یک ستاره تهیه شود و از شبکه ی مهاجر پخش گردد که این کار هیچ گاه صورت نگرفت . چاووشی فعلا تصمیم ندارد برای فیلمی خوانندگی یا آهنگسازی کند 15 . تا کنون هیچ ویدئو کلیپ رسمی از چاووشی ارائه نشده است . اتفاقی که ممکن است به زودی شاهد آن باشیم .

مصاحبه ها و مطبوعات

تاریخ دقیق اولین مصاحبه یا اولین باری که مطبوعات نام او را بردند ( و یا حتی اولین سایتی که آهنگهای او را برای دانلود قرار داد ) مشخص نیست * . اما چیزی که مشخص است ، سیر مصاحبه هاست . امروزه او خیلی کم با مجلات زرد مصاحبه می کند و فاصله ی مصاحبه هایش نیز با گذشته بیشتر شده ، و برخلاف گذشته ، دیگر تنها پای میز مصاحبه نمی نشیند و محمدرضا آهاری کنار اوست . قبلا او اجازه ی عکسبرداری اختصاصی به مطبوعات نمی داد اما به تازگی این اجازه را می دهد و یا عکس های اختصاصی در اختیار آنها می گذارد . همچنین از مصاحبه های او ، دو مصاحبه به صورت صوتی پخش شده اند . یکی مصاحبه با رادیو سبز ( مربوط به مجله ی خانواده ی سبز ) و دیگری مصاحبه با مدیر سایت بهسافت .
در مصاحبه های مختلف محسن صحبت های ضد و نقیض زیادی به چشم می خورد که اکثر آنها حاشیه ای است . اما علت اصلی این تناقض ها به تغییر بعضی افکار و عقاید او در درجه ی اول و بدفهمی طرفین هنگام مصاحبه و واضح نبودن برخی سوالات در درجه ی دوم بر می گردد .
تا کنون در مجلات همشهری جوان ، چلچراغ ، نسیم ، شهروند امروز ، خانواده سبز ، تازه ، همدل ، اتفاق نو ، سینما خانواده ، محک ، آیینه زندگی ، جوان خانواده ، ترانه ماه ، پیام آور و … مصاحبه های محسن به چاپ رسیده اند . بعضی از مصاحبه های او در چند روزنامه و مجله منتشر شده . و تعدادی از مجلات هم با استفاده از متن مصاحبه های دیگر ، مصاحبه های ساختگی بدون ذکر نام مصاحبه کننده ترتیب داده اند .
گفتنی است تاریخ پخش یه شاخه نیلوفر اولین بار از روزنامه های کثیرالانتشار ( مانند همشهری ) اعلام شد که البته به تعویق افتاد و در برخی خبرگزاری ها هم انعکاس داشت . روابط فعلی چاووشی با مطبوعات و رسانه ها چندان حسنه نیست .

.

 

گروه های کاری ، دوستان ، ارتباط با دیگر هنرمندان

چاووشی تا به امروز با سه تیم همکاری داشته است . اول : دوره ای که با رضا فوادیان و بهزاد احمدوند آلبوم های نفرین ، خودکشی ممنوع و لنگه کفش را تهیه کرد و در این دوره برای حامد هاکان و محسن یگانه آهنگهایی ساخت و آنها هم در قطعاتی با او همخوانی کردند . دوم : دوره ای که با شهاب اکبری و در استودیو آفاق مشغول به فعالیت بود و آلبوم متاسفم ، آهنگ های سنتوری و چندین قطعه ی شنیده شده و نشده ی دیگر را ساخت ؛ و به همکاری اش با فوادیان و هاکان پایان داد و به جز یگانه ، با فرزاد فرزین ، محمد جاسمی و عابد بسطامی فعالیت هایی انجام داد . و سوم : دوره ی فعلی که تمامی کارهایش را با محمدرضا آهاری انجام می دهد و تنها همخوانش محمد جاسمی است .
در میان نوازندگان ، سیامک شکوری قدیمی ترین همکارش به حساب می آید و به جز او ، فعالیت های مشترکی با فیروز ویسانلو ، محمد آتش افروزان ، علی صنعتی ، رضا فهیمی ، محمد جاسمی ، مسعود همایونی ، محسن رضایی ، ایمان حجت و … انجام داده است .
به غیر از حسین صفا ، امیر ارجینی و اسلام ولی محمدی که از دوستان چاووشی هستند ، او رابطه ی جالبی با دیگر ترانه سراها و شعرا ندارد . اما سروده های افرادی چون حمید مصدق ، محمد حسن فرح بخشیان ، مریم حیدرزاده ، شایا تجلی ، ترانه مکرم ، بهاره مکرم ، حسین اکابری نژاد ، یاها کاشانی ، خانم عباسی ، خانم کاظمی ، احتمالا حسین منزوی و … را هم اجرا کرده است . در بین ترانه سراهای آلبوم جدید او نام کیکاووس یاکیده دیده می شود .
چاووشی برای امید عامری – فرزاد فرزین – حامد هاکان – محسن یگانه – فربد معدنی – مهدی رضوان و شاهرخ شریفی آهنگسازی یا تنظیم انجام داده ، شعر سروده و یا کارهایی را با آنان همخوانی کرده است . هر چند گاهی مورد سو استفاده قرار گرفته و صدایش را (‌ خواه بعنوان اتود یا صدای نهایی ) در کنار صدای خوانندگان دیگر قرار داده اند . 16

کنسرت

از زمان پخش نفرین تا به امروز ، شایعات زیادی مبنی بر برگزاری کنسرت توسط چاووشی شنیده شده است و عده ای دست به سو استفاده های این چنینی زده اند . به جز شهرهای کوچکی مثل بابلسر و یا جزیره ی کیش ، در شهرهای بزرگتری چون اصفهان ، شیراز ، کرج ، کرمان و … این شایعات اشاعه یافته است . در کنسرت های سال های ۸۳-۸۴ مجتبی کبیری ، جمعیت از او درخواست اجرای قطعه ی نفرین را می کردند . در کنسرت افرادی چون محسن یگانه یا فرزاد فرزین هم گاهی اسم چاووشی به میان آمده . گفتنی است این دو در کنسرت مشترکشان در جزیره ی کیش ، قطعه ی نفس بریده را اجرا کرده اند . در برخی برنامه های ارگانی نیز عده ای به نقلید صدای چاووشی پرداخته اند .
او دلیل برگزار نکردن کنسرت را نداشتن مجوز ( تا پیش از یه شاخه نیلوفر ) و امکانات کم معرفی می کند . با این حال ، اردیبهشت ماه ۸۸ طی نامه ای به هوادارانش اعلام کرد در حال جمع کردن بند و نوشتن پارت است و کنسرتی بعد از پخش آلبوم دوم برگزار خواهد شد . با این وجود عده ای می گویند او توان اجرای زنده را ندارد و البته خود او مدعی است بهتر از هر کسی در اجرای لایو مهارت دارد !

طرفداران

هواداران محسن چاووشی به مرور زیاد شدند و با پخش غیر مجاز فیلم سنتوری این محبوبیت گسترش یافت . به هوادران او نباید به چشم جامعه ی هواداری یک خواننده ی پاپ نگریست ، بلکه باید این گروه ها را با معیارهای هواداری کالت بررسی کرد . چاووشی یکی از سایتهای هوادارانش را به عنوان سایت رسمی برگزید و از آن زمان ( سال ۸۴ ) تاکنون هوادارانش در آنجا به بحث و تبادل نظر می پردازند . دیگر فعالیت هایی که هوادران او در اینترنت انجام می دهند ، ساخت وبلاگ و وبسایت است و همچنین فعالیت در انجمن ها و وبسایت های دیگر . رابطه ی چاووشی با هوادرانش گرچه در طول زمان دچار تغییر شده ، اما همواره رابطه ای خاص بوده که همانطور که گفته شد نمی شود با معیارهای معمولی آن را بررسی کرد 17 .

 

تقلید و تاثیر

تفلید و تاثیر پذیری
هر آهنگساز یا خواننده ای علاوه بر احساسات درونی ، از آثار متقدمان تاثیر می پذیرد ، آنها را متناسب با روحیات خود تغییر می دهد و در نهایت ، اگر بتواند استعدادش را در جهت درست صرف کند ، به تکامل کلی موسیقی کمک می کند . محسن چاووشی از دسته هنرمندان موفقی است که توانسته به خوبی میان احساسات خود و تاثیر پذیری از موسیقی هایی که شنیده ، تعامل برقرار کند .
او با پخش نفرین به عنوان یکی از مقلدان سیاوش قمیشی شناخته شد 18 و همچنین تحت تاثیر موج تازه شروع به حرکت کرده ی واسوخت قرار گرفت که با قطعه هایی از علیرضا عصار – شادمهر عقیلی و رضا صادقی آغاز شده بود . اما با خودکشی ممنوع و لنگه کفش به طور عام و با متاسفم به طور خاص ، نشان داد نه تنها یک خواننده ی تقلیدی نیست ، اهداف و قابلیتهایی بس فراتر دارد . و نیز اگر چه تحت تاثیر موج واسوخت قرار گرفت ، تاثیری که گذاشت به مراتب بیشتر بود و به آن اشاره خواهد شد . بعده ها او ضد عشق خوانی را کنار گذاشت و به نوعی از خواندن کارهای قبلی توبه کرد !
او خودش را بیش از همه تحت تاثیر کورش یغمایی می داند . و به طور واضح به موسیقی جنوب ( و بعنوان یک مثال ، حسین کشتکار ) علاقه مند است . از جمع خوانندگان سنتی ، محمدرضا و همایون شجریان را ترجیح می دهد و در موسیقی خارجی از ریچارد کلایدرمن و کارهایش یاد می کند . همچنین نمی شود تاثیر موسیقی سیاوش قمیشی ( در اینجا خود موسیقی و نه صدا ) ، فرهاد و فریدون فروغی را در کارهایش نادیده گرفت (‌ هر چند به کارهای فروغی علاقه ی خاصی ندارد ) ؛ و البته سختی هایی را که در زندگی کشیده و معانی روحانی که به آنها اهمیت می دهد که طبیعت حساس از ویژگی های هر موسیقی دان و هنرمند موفقی است .

تاثیرگذاری و مقلدین
چاووشی اگرچه خیلی زود از خواندن نفرین ابراز پشیمانی کرد و پخش قاتل حرفه ای یا می کشمت را مخالف خواسته ی خود دانست ، اما تاثیر بسزایی در شکل گیری موج سیاه خوانی داشت که این به قدرت موسیقی اش بر می گردد ، و به محبوبیتی که کسب کرد و متاسفانه تصور شد به خاطر خواندن آن آهنگ هاست ؛ حال آنکه کسب مقبولیت به چیز دیگری بر می گشت . البته امروز ، موسیقی پاپ ایرانی آن موج را پشت سر گذاشته و کارهای واسوخت آن شوک دهندگی اولیه را از دست داده اند و حساسیت ها هم برطرف شده ( به طوری که می شود ترانه های زیادی را از این دست در آلبوم های دارای مجوز شنید ) ، اما چاووشی پس از خودکشی ممنوع خواندن اشعار سیاه را کنار گذاشت تا آنجا که همه ی اینها در یه شاخه نیلوفر به التماس و گاهی عجز و لابه تبدیل شد !
اما به جز این ، امروزه افراد زیادی هستند که مثل چاووشی و با لحن خاص او می خوانند . این افراد مشخصا شبیه چاووشی می خوانند و نه قمیشی ! عده ای حتی به این امر معترفند که می خواهند شبیه او بخوانند . عده ای هم بخش هایی را با صدای خودشان به کارهای او اضافه می کنند . برخی کارهای مذهبی او نیز در میان نوحه هایی که مداحان می خوانند با همان آهنگ و موسیقی شنیده می شود . و این مثالی است که پیشرفت او را به وضوح نشان می دهد . پیشرفت و صاحب سبکی بخصوص شدن . درباره ی تاثیر موسیقی او هم می شود مثالهایی پیدا کرد .

ازدواج

چاووشی فروردین ماه ۸۸ در شهر اهواز ازدواج کرد .

اخلاقیات

محسن چاووشی اخلاق خاصی دارد و این را خودش در چند مصاحبه اعلام کرده . او کمی زودرنج و عصبی است و پیش از ازدواج معتقد بود هر کسی نمی تواند با او زندگی کند . روابط محسن با همکارانش گواه این مطلب است . همچنین محسن کمی از خلقیات روزهای اولش دور شده که شاید این خاصیت شهرت باشد و چیزی پنهان در آن . و البته نباید نقش محمدرضا آهاری را به عنوان یک مشاور و مدیر برنامه در شکل دادن چهره ی غیر موسیقی محسن نادیده گرفت .
برای شناخت بیشتر روحیات او ، به ذکر چند سوال و جواب از مصاحبه هایش می پردازیم . در جواب به این سوال که هدفش از زندگی چیست می گوید : ” اینکه بتوانم یک زندگی سالم داشته باشم برای رسیدن به کمال روح ” 19 در جایی دیگر از غم و معنایش اینگونه صحبت می کند : ” این غم [ غم من ] غم فراق است . لزوما قرار نیست که همه ی این اتفاقات [ اتفاقات تلخ ] به صورت روزمره برای من اتفاق بیفتد . این غم مربوط به درون آدم است . خیلی چیز ها را نمی شود توضیح داد . من اگر می توانستم این چیزها را توضیح بدهم ، نمی خواندم . ” 20 و البته این خاطره که مربوط به ساخت قطعه ی کجاست بگو می شود : ” یک اتفاقی افتاد و من یک شب پیاده در جاده چالوس راه افتادم . وسط راه محمدرضا [ آهاری ] دنبال من آمد و در اتوبان مرا سوار کرد . زمانی که به خانه رسیدم ملودی کجاست بگو را ساختم . ” 21
او اخلاق خاصی دارد و حتی دوستانش موفق به کشف کاملش نشده اند . و البته هوادارانش ، بعضی از او ناامید شده نامه های خداحافظی نوشتند ، برخی نیز با همین اخلاقیات او را دوست دارند و عده ای هم بیشتر به موسیقی اش اهمیت می دهند .

شهرت

شهرت محسن چاووشی به یک داستان عجیب می ماند که حتی تعریف کردنش سخت است . اما او به یکباره مشهور نشد . و آن طور که بر می آید علاقه ی خاصی هم به شهرت ندارد و کمتر دیده شدنش در اجتماع ، به همین دلیل است . با این حال او هوادارانی دارد که آرزویشان دیدن او ، چند کلمه صحبت با او و احیانا گرفتن عکس و امضاست و شاید بهتر باشد او به این خواسته ی هوادرانش احترام بگذارد . هر چند اعلام کرده در جایی حتی اجازه نمی دهند او راحت غذایش را بخورد ، و قطعا عده ای هستند که باعث سلب آسایش هنرمندان می شوند ، اما مطرح کردن این مسائل شاید چندان خوش آیند نباشد .
او در یکی از مصاحبه هایش تعریف می کند پیش از اینکه شناخته شود ، فردی را در خیابان دیده که خودش را محسن چاووشی جا زده و مردم از او عکس و امضا می گیرند !

ویژگی های موسیقی

” محسن چاووشی آهنگساز/خواننده ای است كه براي معرفی شخصیت هنری و آثار او علاوه بر اركان هنری چهارگانه ی آهنگ ، شعر، تنظیم و صدای خواننده ، به وجوه متمایزتری نیز باید توجه داشت . اين وجوه خاص در كاراكتر هنری محسن چاووشی چنان انحصاری و شخصی است كه هر اثر او در ذهن شنونده به داستانی واقعی از زندگي خود او تعبیر می شود . ” 22

حال و آينده

در حال حاضر چاووشی وارد ۳۰ سالگی شده . جوانی با ۵ آلبوم مستقل ، ۳ آلبوم آماده پخش ، تعداد زیادی تک آهنگ و تعداد زیادی آهنگ پخش نشده . یک پدیده ی کالت با خلق و خویی خاص ، منزوی ، عصبی و با نگاهی ویژه به زندگی . او طرفدارانی پیدا کرده و کار خوب گذشته اش توقعاتی ایجاد نموده است . با توجه به انتقادهایی که به یه شاخه نیلوفر وارد شد ، و با توجه به انتظاراتی که از این آلبوم می رفت ، چاووشی هم اکنون در نقطه ی حساسی قرار گرفته . نقطه ای که می تواند آینده ی موسیقی او را تضمین کند . و البته اعتبار از دست رفته ی موسیقی پاپ را برگرداند .
امیدواریم او بتواند از استعدادش به خوبی استفاده کند و بیش از پیش موفق شود . و باز امیدواریم بتواند موسیقی ایرانی را به سطحی بالاتر از آنچه هست ارتقا دهد. و همیشه بخواند و خوب بماند و به آرامشی که می خواهد برسد و بتواند « همدمی باشد برای تنهایی هوادارانش » .


نظرات شما عزیزان:

امیرتنها
ساعت21:23---1 تير 1393
میسی وب خوشمل و قشنگی داری و هم مطالب خوبی برات ارزوی موفقیت میکنم

مهدی
ساعت19:55---1 تير 1393
سلام عاشق این محسنم الان دارم گوش میدم به جز این چیز دیگه ای گوش نمیدم
در ضمن وب باحالی داری


امیر مهدی
ساعت19:54---1 تير 1393
بیو گرافی رونالدورو هم بزار
پاسخ:اول ممنون از بازدید و نظرت و دوم اینکه هنوز وبلاگ برای خوانندگان است و در اینده احتمالا یه بخش اضافه میکنیم که با نظرسنجی انتخاب میشه


arad
ساعت12:06---30 خرداد 1393
وب لاگ خوبی دارید انشا... موفق باشید

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: